Show simple item record

dc.contributor.authorPatalano, Mercedes
dc.date.accessioned2013-11-27T18:25:31Z
dc.date.available2013-11-27T18:25:31Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/1952
dc.descriptionThe few studies on young Argentines and their behavior on the use of information and in particular those related to the behaviours and habits, access to books and libraries, allow an unprecedented approach through this work from the field of university education locally and regionally. We present the results of analysis survey of 525 young hopefuls to join the University of Belgrano (Argentina), about his relationship with reading, books, library use and access to information through new technologies. The survey conducted focuses on three aspects of behaviour and habits, access to information: on the history of student reading and libraries in their childhood and school years, second term on interest challenges to web resources and the use of network technologies, and finally with questions about the perceptions of the internal image of the current library. The ultimate purpose, is based on the search for meaning of practices in relation to reading, books, library use and access to information to develop questions and answers about the behaviours and attitudes that occur in the context current higher education and the cultural change that inaugurated.es_ES
dc.description.abstractLos escasos estudios sobre los jóvenes argentinos y sus comportamientos sobre el uso de la información y en particular los referidos a las conductas y hábitos de acceso a los libros y bibliotecas, posibilitan un abordaje inédito a través del presente trabajo desde el campo de la educación universitaria local y regional. Se estudian las respuestas de 525 jóvenes que ingresan a la Universidad de Belgrano (Argentina), respecto a su relación con la lectura, los libros, el uso de las bibliotecas y el acceso a la información a través de las nuevas tecnologías. La encuesta se focaliza en tres aspectos relacionados con conductas y hábitos de acceso a la información: la historia del estudiante con la lectura y bibliotecas en su infancia y escuela; se interpela sobre los intereses hacia los recursos web y el uso de tecnologías en red; se interroga sobre las percepciones respecto a la imagen interna de la actual biblioteca. El propósito final, se sustenta en la búsqueda de sentido de las prácticas con relación a la lectura, los libros, uso de las bibliotecas, y acceso a la información; para estudiar los comportamientos y actitudes que se suceden en el contexto actual de la educación superior y el cambio cultural que inauguran.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisher.EditorUniversidad de Belgrano. Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria. RLCU
dc.relation.ispartofseriesSéptimo encuentro de investigadores de la Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria. "Prospectiva de América Latina: Retos en Ciencia, Tecnología, Innovación y Educación". En el Politécnico Grancolombiano, Bogotá.;13 y 14 de Octubre de 2011
dc.subjectEstudiantes universitarioses_ES
dc.subjectAcceso a la informaciónes_ES
dc.subjectBibliotecas universitariases_ES
dc.subjectHábitos de lecturaes_ES
dc.subjectUso de internetes_ES
dc.subjectUniversity studentses_ES
dc.subjectAccess to informationes_ES
dc.subjectAcademic libraryes_ES
dc.subjectReading habitses_ES
dc.subjectInternet behavioures_ES
dc.titleComportamientos y hábitos de acceso a la información en los estudiantes universitarioses_ES
dc.typeWorking Paperes_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record