Show simple item record

dc.contributor.authorTaborda Tapasco, Ana María
dc.date.accessioned2013-11-22T20:53:59Z
dc.date.available2013-11-22T20:53:59Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/1936
dc.descriptionThe questions to the scientific job and the questions for the reasons and consequences of the environmental crisis, are thematic that have shared areas of debate, exposing challenges for the science, technology and education, in what concerns the attention needed by the tensions between ecosystems and cultures through that we live actually and to face which, the science must be a device of support, look for alternatives of sustainability, of spreading, of entail between different sectors, allowing the synergies of the knowledge generated in the diverse sectors. To penetrate into innovative fields, which penetrate the borders of the distinction between social sciences and exact sciences, they revalue his relevancy, propitiating the creativity in the thinkers, to generate ideas that could give support to cultural changes and to a more faithful interpretation of the reality, already be to answer facts or to propose transformations. It is as well as the most fluid traffic between areas will allows to do connections between theories and methodologies before not imagined he appears as a wide working space to explore in future decades in order to revitalize the paper of the science in the company.es_ES
dc.description.abstractLos cuestionamientos a la labor científica y las preguntas por las causas y consecuencias de la crisis ambiental, son temáticas que se retroalimentan configurando ámbitos de debate compartidos, de donde surgen planteamientos sobre los desafíos para la ciencia, tecnología y educación, en lo referente a la atención requerida por las tensiones entre ecosistemas y culturas que vivimos actualmente y frente a las cuales, la ciencia debe ser dispositivo de apoyo, buscar alternativas de sostenibilidad, de divulgación, de vinculación entre distintos sectores, permitiendo las sinergias de los conocimientos generados en los diversos sectores. Profundizar en campos innovadores, que traspasen las fronteras de la distinción entre ciencias sociales y ciencias exactas, revalúan su pertinencia, propiciando la creatividad en los pensadores, para generar ideas que puedan dar soporte a cambios culturales y a una interpretación más fiel de la realidad, ya sea para replicar hechos o proponer transformaciones.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisher.EditorUniversidad de Belgrano. Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria. RLCU
dc.relation.ispartofseriesSéptimo encuentro de investigadores de la Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria. "Prospectiva de América Latina: Retos en Ciencia, Tecnología, Innovación y Educación". En el Politécnico Grancolombiano, Bogotá.;13 y 14 de Octubre de 2011
dc.subjectproblemáticas ambientaleses_ES
dc.subjectenvironmental issueses_ES
dc.subjectIntegraciónes_ES
dc.subjectcomplejidades_ES
dc.subjectfronteras disciplinareses_ES
dc.subjectambientees_ES
dc.subjectIntegrationes_ES
dc.subjectcomplexityes_ES
dc.subjectdisciplinate borderses_ES
dc.subjectenvironmentes_ES
dc.titleIntegración in (disciplinar) de las diversas áreas convergentes en las problemáticas ambientales. Desafío, tránsito y estado necesario.es_ES
dc.typeWorking Paperes_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record