Show simple item record

dc.contributor.authorDegrossi, María Claudia
dc.contributor.authorCarnevali de Falke, Susana
dc.date.accessioned2015-03-19T21:50:30Z
dc.date.available2015-03-19T21:50:30Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://repositorio.ub.edu.ar/handle/123456789/4778
dc.descriptionThe present work relates our 2007 educative experience with the development of a webquest and creation of an edublog in connection with a university course, “Food Toxicology of the Nutrition Carrier,” 212 m. degrossi; s. Carnevali webquest y edublog: experienCia en la enseñanza universitaria de toxiCología de alimentos RIED v. 12: 2, 2009, pp 211-228 I.s.s.N.: 1138-2783 AIEsAD conducted in two universities. The topic of “risk analysis applied to non caloric sweeteners,” was chosen because of its central importance to the subject and the amount of information available in the network. Group activities were organized inside and outside the classroom, at flexible times according to the interests of the students who were required to make presentations and produce a final work that presented their research findings and conclusions. The webquest was deployed as an organizing tool for teaching activity and for the students´ assignments. The blog facilitated exchange of information between groups and motivated students to overcome quickly the initial difficulties of its application.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo relata una experiencia educativa, con desarrollo de una webquest y creación de un edublog, realizada en el año 2007 durante el dictado de Toxicología de Alimentos de la Carrera en Nutrición en dos instituciones educativas. se eligió como tema el Análisis de Riesgos, aplicado a edulcorantes no calóricos, por su carácter central en la asignatura y la gran cantidad de información disponible en la red sobre los mismos. Se organizaron actividades grupales, dentro y fuera del aula, en tiempos flexibles, respetando los intereses de los alumnos, quienes debieron realizar presentaciones parciales y un trabajo final que reuniera los resultados y conclusiones de la investigación realizada. La webquest resultó una herramienta organizadora de la actividad docente y de las tareas de los alumnos. Respecto al blog, favoreció el intercambio de información entre los grupos y motivó a los estudiantes, superándose rápidamente las dificultades iniciales en su utilización.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisher.EditorUniversidad de Belgrano - Facultad de Ciencias de la Salud - Proyectos de Investigación
dc.relation.ispartofseriesRIED v. 12: 2;2009, pp 211-228
dc.subjectWebQuestes_ES
dc.subjectEdubloges_ES
dc.subjectRisk analysises_ES
dc.subjectFood toxicologyes_ES
dc.subjectAnálisis de riesgoses_ES
dc.subjectToxicología de alimentoses_ES
dc.titleWebquest y edublog: experiencia en la enseñanza universitaria de toxicología de alimentoses_ES
dc.typeArticlees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record